Podczas odbywającego się w dniach 7-9 maja w Katowicach XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego nie zabrakło tematów morskich. W trakcie debaty "Polskie porty morskie" eksperci, w tym przedstawiciele branży morskiej, rozmawiali na temat rozbudowy infrastruktury polskich portów nad Bałtykiem, ich znaczenia dla krajowej gospodarki czy też planów inwestycyjnych.
Grupa PKP Cargo w III kwartale 2023 r. nie odczuła poprawy koniunktury w przewozach towarowych, liczy na zwiększenie transportu węgla z portów morskich - poinformował na telekonferencji członek zarządu ds. handlowych Jacek Rutkowski.
Choć wojna na Ukrainie wciąż trwa, musimy patrzeć w przyszłość czego elementem jest budowa systemu wymiany energii elektrycznej pomiędzy UE a Ukrainą – stwierdzili uczestnicy panelu „Bezpieczeństwo energetyczne a transformacja energetyczna w Europie” mającego miejsce podczas pierwszego dnia VIII Konferencji Naukowej „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju” odbywającej się 11 i 12 września w Rzeszowie.
O wodorze i jego zastosowaniach w gospodarce mówi się coraz częściej. Eksperci zastrzegają, iż to dopiero pieśń przyszłości, ale badania i pierwsze wdrożenia prowadzone są na całym świecie. Zajmują się tym innowacyjne firmy i wiodące ośrodki naukowe w najbardziej rozwiniętych gospodarczo państwach. Gospodarka wodorowa będzie ważnym tematem również VIII Konferencji „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”.
Polska otrzymała 4,4 mld zł dofinansowania z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF) na realizację projektów transportowych. 21 czerwca 2023 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Koordynacyjnego CEF, który zatwierdził wyniki konkursu. Pieniądze wesprą inwestycje także w branży morskiej, w tym portowej. Beneficjentami są m.in. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Bezpieczeństwo energetyczne Polski jest tematem, który od początku istnienia Forum Wizja Rozwoju zajmuje szczególne miejsce wśród bloków tematycznych. Nie inaczej było w tym roku, gdzie o kwestiach zagrożeń i wzywań, z jakimi w tym sektorze musi mierzyć się polski rząd i biznes oraz perspektywach, jakie czekają nas w następnych latach dyskutowali czołowi eksperci z branży.
Ostatni panel pierwszego dnia konferencji był poświęcony zagadnieniom związanym z magazynowaniem i transportem towarów towarów z i do portów morskich.
Masa towarów w kolejowych przewozach intermodalnych spadła w ubiegłym roku o 1,4 proc. do 26,2 mln ton - poinformował we wtorek Urząd Transportu Kolejowego (UTK). Tym samym przerwany został trend wzrostów w tym transporcie trwający ponad dekadę.
W świetle sytuacji międzynarodowej nabiera on szczególnego znaczenia, także dla zapewnienia bezpieczeństwa łańcuchów dostaw. Podczas debaty terminal, która odbędzie się podczas XI Edycji Forum Fracht, zostaną poruszone aktualne wyzwania związane z funkcjonowaniem korytarzy transportowych, międzynarodowych szlaków komunikacyjnych i łańcuchów dostaw oraz roli terminali we współczesnej wymianie handlowej.
Już po raz kolejny w Bratysławie odbędzie się sympozjum, podczas którego zostanie przedstawiona oferta biznesowa polskich portów morskich i terminali dla słowackiego biznesu. Konferencja jest zaplanowana na 15 marca 2023 roku. Wydarzenie organizuje Ambasada RP w Słowacji.
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody
Ukraińskie rakiety uszkodziły dwa promy w Cieśninie Kerczeńskiej. Most Krymski zamknięty
Wzrośnie budżet na budowę Drogi Wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Zyska na tym Port Elbląg
Ukraina odbudowuje marynarkę wojenną. Korweta Hetman Iwan Mazepa rozpoczyna próby morskie
22 mln zł kosztowała modernizacja portu we Fromborku nad Zalewem Wiślanym